Особливостi формування комунiкативноiї компетентностi майбутнього вчителя нефiлогічних спецiальностей у процесi фахової пiдготовки

Автор(и)

  • Барахтян М. М. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP-npu-1.2021.01

Ключові слова:

професiйна педагогiчна дiяльнiсть, педагогiчна майстернiсть, культура мовлення, комунiкативна компетентнiсть

Анотація

Анотацiя. У статтi розглянуто проблему модернiзацiї нацiональної освiти, зокрема її провiдних напрямiв через призму пiдготовки майбутнiх педагогiв, зокрема нефiлологiчних спецiальностей та їх готовностi до здiйснення професiйної дiяльностi на високому рiвнi. Проана- лiзовано погляди науковцiв щодо визначення ефективних форм роботи зi студентами у процесi їх пiдготовки до майбутньої педагогiчної дiяльностi, значимостi й необхiдностi формування в них комунiкативної компетентностi як важливого чинника педагогiчної майстерностi. На основi трунтовного аналiзу психолого-педагогiчної i спецiальної лiтератури, а також практичного досвiду, визначено
основнi концептуальнi пiдходи щодо пiдвищення рiвня мовленнєвої культури й формування комунiкативної компетентностi майбутнiх учителiв пiд час навчання в закладi вищої освiти. Пiдкреслено важливiсть постiйного оновлення змiстової пiдготовки майбутнiх вчителiв у вищiй школi: розробцi навчальних планiв пiдготовки фахiвцiв вiдповiдного рiвня компетентностi; створення типових i робочих програм вiдповiдно до сучасних вимог; розробки пакету навчально-методичного забезпечення реалiзацiї навчальних курсiв; методiв, прийомiв i засобiв практичної дiяльностi, якi б сприяли розширенню ерудицiї студентiв, по- глибленню фахових знань, спроможностi самостiйно добувати iнформацiю з рiзних джерел задля забезпечення розвитку спецiалiзованих умiнь. Розкрито змiст i основнi завдання окремих гуманiтарних навчальних дисциплiн (за вибором) та їх вплив на формування комунiкативної компетентностi майбутнього вчителя нефiлологiчних спецiальностей з дотриманням певних вимог: модернiзацiї методичного забезпечення навчання, врахування вiдповiдних психолого-педагогiчних умов, реалiзацiї мiждисциплiнарних зв'язкiв, посилення уваги до самостiйної творчої роботи студентiв. Представлено досвiд автора щодо поєднання змiсту i технологiй навчання, якi реалiзуються через систему творчих практичних завдань рiзного типу i рiвня складностi з розвитку творчого мислення, ерудицiї i формування духовностi майбутнього вчителя, що є важливим i необхiдним у професiйнiй педагогiчнiй дiяльностi в умовах сьогодення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-07