Ментально-мисленнєвий методичний комплекс формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку: робота з батьками та вихователями

Автор(и)

  • Кузьменко І. А. Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.4(1).2023.09

Ключові слова:

ментально-мисленнєвий методичний комплекс, критичне мислення, діти старшого дошкільного віку, формування критичного мислення дітей старшого дошкільного віку, форми інтерактивної методичної роботи

Анотація

У статті доведено, що ментально-мисленнєвий методичний комплекс формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку орієнтований на формування кожного компонента критичного мислення у цілому для презентованої категорії досліджених та охоплює не тільки дітей старшого дошкільного віку, а і дорослих. Розкрито дефініцію «ментально-мисленнєвий методичний комплекс формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку» як систему комплексного, гармонізованого, цілеспрямованого, особистісно-орієнтованого, міжсуб’єктного психолого-педагогічного супроводу, в результаті якого відбувається повноцінна взаємодія дитини старшого дошкільного віку, дорослих (батьків та педагогів), однолітків в різних видах діяльності, завдяки якій створюються унікальні, сприятливі умови для щасливого проживання життя дитини, критичного осмислення дійсності. Схарактеризовано педагогічну роботу з педагогами та батьками, основною метою якої стало ознайомлення педагогів з сутністю сучасних багатоваріантних визначень дефініцій: «критичне мислення», «психолого-педагогічні особливості критичного мислення дітей старшого дошкільного віку», «формування критичного мислення дітей старшого дошкільного віку»; озброєння педагогів та батьків сучасними методами та прийомами формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку; створення єдиного інноваційно-інтелектуального простору закладу дошкільної освіти та сім’ї дитини старшого дошкільного віку. Окреслено різноманітні форми інтерактивної методичної роботи з дорослими щодо формування основ критичного мислення дітей старшого дошкільного віку: динамічна група; довідкове бюро; дискусійний клуб; творча майстерня критичного мислення; ресурсний центр критичного мислення тощо. Зроблено акцент на інтерактивних вправах та творчих завданнях на формування критичного мислення з метою підвищення рівня фахової майстерності, формування здатності, готовності та спроможності щодо оптимальної організації діяльності з дітьми старшого дошкільного віку та їхніми батьками щодо формування критичного мислення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-30