Модернізація LMS за допомогою штучного інтелекту: шлях до інноваційного розвитку освіти
DOI:
https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.8(1)/1.2025.01Ключові слова:
впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, оптимізація освітнього процесу, навчальні платформи, інноваційний розвитокАнотація
У цифрову епоху, коли технології визначають траєкторію розвитку суспільства, впровадження інновацій у сферу освіти набуває надзвичайної актуальності. Однією з ключових складових освітньої екосистеми є системи управління навчанням (Learning Management Systems, LMS), які забезпечують організацію та реалізацію навчальних процесів. Однак традиційна функціональність LMS часто виявляється недостатньо гнучкою та обмеженою, що спонукає до пошуку нових шляхів її вдосконалення.
Штучний інтелект (ШІ) пропонує широкий спектр рішень, які здатні суттєво трансформувати LMS, надаючи їй нові функціональні можливості та розширюючи її практичне застосування. Автор зосереджується на дослідженні того, як інтеграція ШІ в LMS може сприяти підвищенню ефективності освітнього процесу та які виклики можуть постати перед закладом освіти в процесі її інтеграції.
Особливу увагу приділено аналізу ключових технологічних можливостей ШІ, таких як: використання адаптивних алгоритмів для створення індивідуалізованих навчальних маршрутів, що відповідають потребам та здібностям кожного студента; зменшення навантаження на викладачів через автоматизацію таких процесів, як перевірка тестів, формування звітів та відстеження прогресу студентів; інтеграція чат-ботів та інших інструментів, які сприяють оперативній та зручній взаємодії між студентами, викладачами та адміністрацією.
Автор пропонує системний підхід до інтеграції штучного інтелекту в системи управління навчанням. Представлені рекомендації та висновки можуть стати основою для стратегічного планування інноваційних змін в освіті, враховуючи індивідуальні потреби та потенціал кожного закладу. Це дослідження має на меті надати освітянам та адміністраторам інструменти та знання для ефективного використання передових технологій у своїх установах.