Дидактичний потенціал використання ігрових механік у підготовці майбутніх учителів до роботи з освітнім медіаконтентом

Автор(и)

  • Матвієнко О. В. Уманський державний педагогічний універстет імені Павла Тичини
  • Степанчук О. В. Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.8(1)/1.2025.05

Ключові слова:

гейміфікація в освіті, ігрові технології, ігрові механіки, освітній медіаконтент, підготовка майбутніх учителів, дидактичний потенціал, професійні компетентності

Анотація

У статті розглянуто дидактичний потенціал використання ігрових механік у підготовці майбутніх учителів до роботи з освітнім медіаконтентом. Обґрунтовано актуальність застосування гейміфікації як ефективного засобу підвищення мотивації студентів, їхньої залученості та розвитку професійних компетентностей. Проаналізовано ключові ігрові механіки, такі як рівневий прогрес, нагороди, рейтингові системи, змагальні та кооперативні елементи, а також їхній вплив на якість навчального процесу. Досліджено особливості поведінкової моделі Фогга (B=MAP) у контексті гейміфікації освіти, що дозволяє пояснити механізми залучення студентів до навчальної діяльності.
Окрему увагу приділено аналізу динаміки інтересу до понять «гейміфікація», «ігрові технології» та «ігрові механіки» за допомогою даних Google Trends, що свідчить про зростаючу популярність цих концепцій у світі та порівняно нижчий рівень розповсюдження терміну «ігрові механіки» в Україні. Проаналізовано вітчизняні та зарубіжні дослідження, які підтверджують ефективність впровадження ігрових механік у навчальний процес, а також окреслено ключові тенденції їх використання в освітніх закладах зарубіжжя.
Визначено потенційні ризики впровадження ігрових механік, зокрема можливість зміщення акценту з навчального змісту на зовнішні стимули та необхідність балансування між традиційними й гейміфікованими методами навчання. Запропоновано практичні рекомендації щодо інтеграції ігрових механік у навчальні програми підготовки педагогів, а також окреслено перспективи подальших досліджень у цій сфері.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-09

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 1 2