Роль курсу «Педагогіка партнерства та супервізії» у фаховій підготовці майбутніх учителів початкової школи

Автор(и)

  • Коханко О. Г. Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.4(1).2023.08

Ключові слова:

фахова підготовка майбутніх учителів, освітньо-професійна програма, педагогіка партнерства, супервізія, початкова освіта

Анотація

У статті розкрито досвід впровадження навчального курсу «Педагогіка партнерства та супервізії» в освітній процес підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Початкова освіта» Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Сьогодні є актуальним не тільки питання реалізації педагогіки партнерства у освітніх закладах, а й внесення змін у освітні програми та навчальні плани підготовки майбутніх учителів і формування їх професійної компетентності до педагогічного партнерства. Саме тому в даній публікації узагальнено досвід фахової підготовки майбутніх учителів до реалізації партнерської взаємодії в умовах НУШ, проаналізовано її зміст на магістерському рівні та представлено досвід впровадження навчального курсу «Педагогіка партнерства та супервізії».
Аналіз досвіду підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта до впровадження педагогіки партнерства в українських ЗВО показав, що в окремих вишах є навчальні курси, що безпосередньо сприяють формуванню відповідних компетентностей («Педагогіка партнерства», «Педагогічне партнерство з різними соціальними інститутами», «Психолого-педагогічні основи партнерської взаємодії в освітньому процесі»), а є навчальні курси, що опосередковано готують майбутнього вчителя до педагогічного партнерства (технології навчання освітніх галузей у початковій школі, педагогічні інновації, інклюзивна освіта).
У статті охарактеризовано мету, завдання та програмні результати вивчення курсу «Педагогіка партнерства та супервізії» освітньої програми «Початкова освіта» магістерського рівня в УДУ імені Михайла Драгоманова. Розкрито особливості змістового наповнення курсу, що охоплює такі важливі питання як історія розвитку педагогіки партнерства та реалізація її ідей в умовах НУШ, партнерська взаємодія вчителя з учнями та батьківською громадою, педагогічні конфлікти та їх вирішення засобами педагогіки партнерства, сутність та призначення партнерської супервізії та наставництва, нормативно-правове забезпечення наставництва і супервізії в НУШ, роль та відповідальності супервізора, наставника.
Узагальнено досвід упровадження традиційних та інтерактивних методів та форм навчання студентів у рамках курсу «Педагогіка партнерства та супервізії», що сприяли формуванню їх фахової компетентності до педагогічного партнерства.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-30