Застосування здоров'язбережувальних технологiй майбутнiми вихователями у роботi з дiтьми в умовах воєнного стану

Автор(и)

  • Андрущенко Н. В. Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.5(2).2023.02

Ключові слова:

здоров'язбережувальнi технологiй, освiтнi технологiї, компетентностi вихователя, перспективи розвитку, воєнний стан

Анотація

У дослiдженнi проаналiзовано особливостi впровадження у виховання дiтей здоров'язбережувальних технологiй, розглянуто аспекти та методи їх формування в умовах воєнного стану. Слiд зазначити, що останнiми роками в Українi спостерiгається загальне стрiмке погiршення фiзичного та психiчного розвитку пiдростаючого поколiння, що перешкоджає формуванню здорової особистостi. Вiдповiдно, вихователi мають бути добре пiдготовленими й активно впроваджувати здоров'язбережувальнi технологiї. Оскiльки, саме вони, повиннi у воєнний стан не лише орiєнтуватись на формування навичок пiдтримки здоров'я у дiтей дошкiльного вiку, а й нести розумiння основних складових, якi його покращують та зменшують вiдчуття страху, стресу, розгубленостi та iнших.
Визначено, що майбутнi вихователi повиннi бути компетентними спецiалiстами з вiдповiдною пiдготовкою. Доведено, що воєнний стан ускладнює умови освiтнього процесу, пiд час якого дiти засвоюють основнi знання та навички, тому виникає необхiднiсть його трансформацiї, змiни форм i методiв викладання та виховання, з урахуванням того, що у дiтей погiршується емоцiйне та фiзичне здоров'я, виникають нестабiльнi емоцiї, стреси, страхи, дратiвливiсть та iн. З'ясовано, що пiдготовка майбутнiх вихователiв надзвичайно важлива, бо формування культури здоров'я у дiтей та застосуваннi її у освiтньому вимiрi — це складний процес. У статтi дається визначення поняття «здоров'язбережувальнi технологiї». А також висвiтлено особливостi використання цих технологiй у дошкiльних освiтнiх закладах, зокрема, для розв'язання проблеми змiцнення здоров'я дiтей, забезпечення всебiчної спрямованостi освiтньої дiяльностi, формування мотивацiйно-цiннiсного ставлення до здоров'я та здорового способу життя. Особлива увага придiляється формам роботи майбутнiми вихователями з використання здоров'язбережувальних технологiй. Проведено теоретичний аналiз особливостей формування готовностi майбутнiх вихователiв до формування вiдповiдних навичок та знань у дiтей та представлено результати. У висновках подано важливiсть формування «здоров'язбережувальних технологiй» у дiтей, а особливо в сучасних воєнних умовах.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-13