Змiст фахової пiдготовки майбутнiх учителiв початкової школи до використання цифрових освiтнiх технологiй
DOI:
https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.5(2).2023.06Ключові слова:
цифровi освiтнi технологiї, майбутнi учителi початкової школиАнотація
У статтi окреслено особливостi фаховоi пiдготовки майбутнiх учителiв початкових класiв до застосування цифрових освiтнiх технологiй у професiйнiй дiяльностi, здiйснено теоретичне обrрунтування доцiльностi iх використання у роботi з молодшими школярами вiдповiдно до iдей Концепцii «Нова украiнська школа».
Особливу дослiдницьку увагу придiлено огляду нормативно-правових документiв, а саме: Закону Украiни «Про освiту», Закону Украiни «Про вищу освiту», Концепцii розвитку цифрових компетентностей, Стратегii розвитку вищоi освiти в Украiнi на 2022-2032 рр. та напрацювань дослiдникiв в контекстi означеноi проблеми.
Внаслiдок аналiзу фахових джерел встановлено взаємозв'язок цифрової компетентностi майбутнього вчителя та його готовностi до використання цифрових освiтнiх технологiй у професiйнiй дiяльностi, яку потрактовуємо як динамiчну iнтегративну властивiсть особистостi вчителя, яка вирiзняється наявнiстю знань, умiнь i навичок у галузi iнформацiйно-комунiкативних технологiй, критичного мислення, стiйкої мотивацii до професiйноi дiяльностi, що в сукупностi дає змогу квалiфiковано розв'язувати складнi професiйнi завдання в галузi цифрової освiти молодших школярiв.
Запропоновано класифiкацiю цифрових освiтнiх технологiй для використання у професiйнiй дiяльностi майбутнiми вчителями початкової школи: технологiї обробки iнформацii (AI SYNTHESIA); технологiї баз даних (проєкт «Розумники» (Smart kids)); мультимедiа-технологiї (веб-проєкт «Читанка»); мережевi (телекомунiкацiйнi) технологiї (Clarastudio.tv. Безпечний iнтернет для дiтей); геоiнформацiйнi технологiї (Google maps); технологiї комп'ютерного моделювання (iнтерактивна дошка PADLET); технологiї комп'ютерного експерименту (конструктор дiаграм Canva); технологiї комп'ютерного контролю (Quizizz).
Висвiтлено функцiональнi можливостi запропонованих цифрових освiтнiх технологiй та особливостi роботи з ними, якi втiленi у посiбнику «Цифровi освiтнi технологii у роботi вчителя початкової школи», що є елементом навчально-методичного забезпечення однойменного спецкурсу у змiстi фахової пiдготовки студентiв.