Технологія констатуючого педагогічного дослідження з методикою виховання художніх цінностей молодших школярів

Автор(и)

  • Руденко І. В.
  • Труш В. М.

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP-npu-1.2021.08

Ключові слова:

анкетування, візуальний тест, ігрові методи, художні цінності, студен- ти, учні початкової школи

Анотація

Анотація. У статті акцентується увага на перебігу констатуючого етапу педагогічного дослідження з експериментальною методикою виховання художніх цінностей молодших школярів та стислий аналіз отриманих результатів. З цією метою використані аналітичний
метод для осмислення методичних та педагогічних джерел, узагальнення та висновків щодо художньої цінності мистецтва в проекції педагогіки мистецтва, апробація технології, спостереження за навчанням студентів та школярів, діагностування художніх цінностей молодших школярів та впровадження експериментальної методики в навчально-виховний процес.
Вивчення науково-методичної літератури дозволило виокремити актуальність та новизну
дослідження, яка полягає у розробці технології, методики і залучення студентів кафедри образотворчого мистецтва Національного університету імені М.П. Драгоманова до педагогічного
експерименту. Участь студентів в експерименті спрямована на аналогічне створення анкет,
опитувальників, тестів різного характеру для власних досліджень з теми дипломного проекту, набуття дослідницько-експериментального досвіду.
У перебігу експерименту уточнено вікову специфіку молодших школярів. Запропонована технологія проводилася послідовно за трьома етапами: пропедевтично-перевірочний, навчально-ознайомчий, навчально-корегувальний. Експериментальна робота супроводжувалась
керівництвом експериментаторів та присутності вчителя. У процесі дослідження використовувались метод полеміки, ігровий метод, художньо-практичне та інтегроване завдання, апробація художніх інтегративних технік, візуальний тест, анкетування, бесіда, онлайн-
гра, онлайн-синтезатор і форми роботи: гра «Караоке», рольова гра, хепенінг, рухливі та
комп’ютерні ігри, змагання. Студенти за допомогою різноманітних ігрових форм та методів створювали ситуацію успіху, в якій діти підтвердили свої прихильності до ціннісних надбань.
Запропонована технологія та експериментальна методика націлює викладачів, учителів, керівників гуртків на виховання художніх цінностей школярів і навчання студентів у процесі педагогічних практик.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-07