Особливості організації інтернет орієнтованого освітнього середовища у закладі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.4(1).2023.14Ключові слова:
освітні електронні ресурси, інформаційні технології, інтернет орієнтоване освітнє середовище, інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
У статті доведено, що головним освітнім завданням сучасності є не тільки відтворення знань, вмінь і навичок та їх запам’ятовування, а й вміння працювати в групі, вміння співставляти, аналізувати, оцінювати всі знання, вміння і навички та здійснювати свою навчальну діяльність за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Дослідже-
но питання концептуальних засад використання інтернет-технологій в закладах вищої освіти, та зроблено наступні висновки: організоване інтернет орієнтоване освітнє середовище закладу вищої освіти складається з декількох частин – це закрите і відкрите, а також відкрите комп’ютерно інтегроване та персоніфіковане навчальне середовище.
Аргументовано, що ефективність застосування ІКТ з метою підвищення якості навчання можлива при наявності відповідних умов, інтернет орієнтоване освітнє середовище закладу вищої освіти – це багатофакторне, багатовекторне освітнє середовище основним завданням якого є підготовка фахівця – професіонала, здатного орієнтуватися у сучасному світі високотехнологічних технологій і здатного постійно оновлювати свої знання, дотримуючись гасла
«освіта протягом життя».
Здійснено ґрунтовний аналіз проблеми психолого-педагогічних вимог щодо добору та застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Висвітлено причини недостатньо ефективного використання електронних засобів навчального призначення і викладені орієнтири щодо шляхів вирішення вище зазначених проблем.
Проаналізовано, що інтернет орієнтоване освітнє середовище складається з технологічної, науково-методичної, складової науково-педагогічного персоналу, інформаційно-комунікаційна та інші складові. Визначено, що у сучасному інтернет орієнтованому середовищі використовують засоби навчання такі як різне програмне забезпечення, Інтернет-технології, мультимедійні засоби, електронні посібники та підручники, дистанційне навчання. Інтернет орієнтоване освітнє середовище закладу вищої освіти – це багатофакторне, багатовекторне освітнє середовище основним завданням якого є підготовка фахівця-професіонала, здатного орієнтуватися у сучасному світі високотехнологічних технологій і здатного постійно оновлювати свої знання, дотримуючись гасла «освіта протягом життя».