Особливості впровадження проєктної діяльності в початковій школі для формування національно- патріотичних почуттів учнів

Автор(и)

  • Лісовська К. А. Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.6(1).2024.06

Ключові слова:

початкова школа, учні початкової школи, патріотизм, патріотичне виховання, національно-патріотичні почуття, урок, позаурочна робота, проектна діяльність

Анотація

У статті проаналізовано особливості напрямів патріотичного виховання в змісті організації проектної роботи з учнями початкової школи. Досліджено, що формування національно-патріотичних почуттів учнів може бути визначено, як один з пріоритетних аспектів системи національного виховання і передбачає формування любові до свого народу та патріотичних почуттів, глибоке розуміння готовності відстоювати державні інтереси Батьківщини. У «Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді» (2022) наголошується, що основні почуття патріотизму та національної свідомості в учнів початкової школи формуються в результаті запровадження інноваційних методів роботи на уроках та позаурочний час, зокрема через продуману систему навчальних текстів, вивірені умови математичних завдань; ознайомлення з культурою та традиціями власного народу; ознайомлення зі зразками виробів регіонів України та залучення до опанування різними ремеслами, активного запровадження трудового навчання; оволодіння усвідомленими навиками шанобливого ставлення до природи та оточуючого середовища.

Одним з ефективних педагогічних підходів, що дає можливість якнайповніше сформувати національно-патріотичні почуття учнів початкової школи, є проектне навчання, яке будується на засадах гуманістичної та дитиноцентричної педагогіки. Сучасні освітні реформи ставлять певні нагальні завдання до організації навчального процесу, зокрема, у «Державному стандарті початкової освіти» (21.02.2018) говориться, що на першому ступені процесу мають використовуватись різноманітні організаційні форми навчання молодших школярів, які враховують індивідуальні особливості кожного учня, його пізнавальні мотиви, формуються уміння взаємодії з однолітками та дорослими. Проєктна діяльність, будучи по суті інтегративною діяльністю, вирішує завдання засвоєння не тільки предметних знань з різних дисциплін, але сприяє формуванню духовних та моральних рис особистості дитини через організацію активних способів дій, наближаючи навчальний процес в початковій школі до потреб сучасних дітей. Відповідно, на думку науковців, проектна діяльність – це діяльність школярів (індивідуальна, групова або колективна), яка здійснюється через певний алгоритм відповідних етапів (постановка проблема, планування, пошук інформації, створення продукту, презентація).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-07