Проблеми впровадження та розвитку інформаційно-комунікаційного забезпечення професійної підготовки кваліфікованих робітників

Автор(и)

  • Яшанов С. М. Український державний університет імені Михайла Драгоманова
  • Братанич А. А. Український державний університет імені Михайла Драгоманова
  • Дзус С. Б. Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.8(1)/1.2025.15

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційне забезпечення професійної підготовки, кваліфіковані робітники, програмно-технологічні засоби, професійна підготовка, мобільні технології, освітні інновації, віртуальне освітнє середовище

Анотація

У статті розглянуто проблеми впровадження та розвитку інформаційно-комунікаційного забезпечення професійної підготовки кваліфікованих робітників. З’ясовано, що сьогодні для сучасного робітника важливою кваліфікаційною вимогою системи професійної освіти є готовність виконувати завдання професійної діяльності із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій.
Встановлено, що під інформаційно-комунікаційним забезпеченням професійної підготовки кваліфікованих робітників потрібно розуміти електронні, інформаційні та освітні ресурси, сукупність інформаційних та телекомунікаційних технологій, організаційних заходів та програмно-технологічних засобів, які якісно та комплексно забезпечують освоєння ними навчальних програм фахової підготовки у закладах.
Здійснений аналіз досліджень, присвячених вивченню впливу інформаційно-комунікаційного забезпечення професійної підготовки кваліфікованих робітників показує, що на сьогодні в системі професійної освіти використовуються підтримуючі технології навчання, у той час, як перспективна освіта повинна бути випереджаючою.
Визначено, шо сукупність зовнішніх та внутрішніх викликів, актуальність та комплексність проблеми ставлять питання розвитку інформаційно-комунікаційного забезпечення первинної професійної підготовки кваліфікованих робітників у закладах системи професійної освіти в розряд пріоритетних, а її розв’язання передбачає замість розрізнених та несисте них заходів прийняття концептуальних рішень та комплексних заходів щодо його подальшого поступального розвитку.
Встановлено, що під час розгляду проблеми інформаційно-комунікаційним забезпеченням професійної підготовки кваліфікованих робітників насамперед необхідно розглянути методологічний, економічний, технічний, технологічний та методичний аспекти, аналізуючи сучасний стан та можливості розвитку інформаційно-комунікаційного забезпечення через призму кожного з них.
Зроблено висновок про те, що провідну роль у розв’язанні цієї проблеми відіграє створення освітньої екосистеми, що складається з взаємопов’язаних освітніх компонентів системи професійної освіти, де одним із значимих компонентів цієї екосистеми є інформаційно-комунікаційне забезпечення первинної професійної підготовки кваліфікованих робітників у системі професійної освіти, що включає новітні педагогічні технології, методи, засоби та інструменти у вигляді онлайн-курсів і форумів, мобільних програм і пристроїв, застосунків доповненої реальності, масових курсів та ігор і інших освітніх інновацій.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-09