Здоров’язбережувальні технології в діяльності вітчизняних закладів дошкільної освіти: аналіз освітньо-розвивальних можливостей

Автор(и)

  • Андрущенко Н. В. Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.7(2)/2.2024.15

Ключові слова:

здоров’язбережувальні технології, здоровий спосіб життя, оздоровчі технології, заклад дошкільної освіти

Анотація

У статті розкривається актуальність проблематики здоров’язбережувальної технології у сучасному закладі дошкільної освіти. Слід зазначити, що здоров’я нації визначається рівнем здоров’я дітей. Від цього напряму залежить якість та тривалість життя, інтелектуальний і фізичний розвиток, працездатність майбутнього покоління, що в свою чергу впливає на гармонійний розвиток суспільства в цілому. Відповідно, вихователі мають бути добре підготовленими й активно впроваджувати здоров’язбережувальні технології.
В статті здійснено аналіз різних методів класифікації технологій, спрямованих на збереження здоров’я. Висвітлено цілі та завдання, пов’язані із застосуванням та інтеграцією здоров’язбережувальних технологій у практику вітчизняних дошкільних закладів. Виокремлено ключові фактори, що впливають на збереження і розвиток здоров’я дітей дошкільного віку. Розглянуто комплексний підхід до створення здорового освітнього середовища, який охоплює вплив усіх складових навчально-виховного процесу. Показано, що здоров’язбережувальні технології в закладах дошкільної освіти можна поділити на такі категорії: для фізичного, соціального, психічного та духовного здоров’я. Окремо визначено фактори, що впливають на готовність педагогів до їх впровадження. У статті додається визначення поняття «здоров’язбережувальні технології». Особлива увага приділяється різноманітним підходам роботи вихователям з використанням здоров’язбережувальних технологій.
Зроблено висновок, що використання здоров’язбережувальних технологій в освітній процес закладів дошкільної освіти допомагає дітям опановувати знання про різноманітні способи підтримки здоров’я, формує у них усвідомлене ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших, а також сприяє розвитку практичних навичок для ведення здорового способу життя.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-16